fredag 13 juli 2018

Fiolla mölli Kouvola 12.7.2018

Trots att det skulle ha funnits inofficiella agitävlingar i grannbyn igår, beslöt jag att jag åker med Fiolla till Kouvola på möllitävlingar. Där är hallen liten, man får belöna hunden i mål och på banan finns inte många hinder. Klokt val?, fastän det bara fanns en supermöllibana och möllihoppbana. Hade varit trevligt att träna kontakthindren, men hinner väl? På medibanorna bara tre hundar, så prisplats var garanterad. Fiolla var på båda hindren på silverplats.
Vi åkte till Kouvola i god tid och som uppvärmning sökte vi tre geogömmor vid en lokal konditionsbana. Superhett och då vi åkte mot tävlingsplatsen var vi båda redan trötta.

På supermöllibanan bara 9 hinder. Jag bad att arrangörerna skulle sätta Fiollas namiburk i målet och Fiolla var nog lite fundersam hur den kommit dit. På omtagningen ville hon inte sitta i starten utan kollade var burken kunde vara.

På första versionen av banan, förde jag Fiolla noggrannt till alla hinder. På omtagningen sände jag F längre ifrån. Tiden på första banan var 19,3s och på andra 18.7.


 


Liten promenad, F in i bilen och sen följande bana.
10 hinder.
Vet inte varför Fiolla vägrade vid ena tunneln. På omtagningen fällde hon också en ribba. Fick bråttom efter mig?




Omtagningen:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar