söndag 11 november 2018

Tova i Sibbo 11.11.2018

Hade anmält Tova till agitävlingar i Sibbo 11.11.2018. Domare: Mika Kangas. Då väckarklockan ringde ca kl 6 hade jag helst velat bli kvar i sängen. Men det var bara att stiga upp och gå ut med hundarna. En timme senare var bilen packad och Ikwil lämnades hemma o vi andra åkte iväg. Liten paus i Borgå då FMF ville ha mera bensin.
Framme lite före kl 8.30. Första bekantningen kl 9.
Första agibanan inte så svår, men fanns vissa knepiga ställen. Bla. efter längdhoppet och käpparna.Märkte att T hoppade högt från A:et och att hon snubblade på nosen efter det. Vid oksern mindes jag inte vilket kommando jag haft och Tova rev hela det hindret. Efter längdhoppet var jag så pass sen att vägran kom vid följande hinder. Och en vägran till vid gungan då jag inte förde henne dit. Dessutom lite övertid. Men med resultatet 27,64 var vi ändå på tredje plats. Vinnaren hade 15 fp.



Andra banan också lite knepig. Mest svårigheter hur man skall hinna. Tyvärr blev det ett fel vid A:et. Märkte det inte själv och lika så bra det. Nu var vi fjärde. Borde göra svängningarna mycket snävare. Vid nästsista hoppet springer T nästan fram till käpparna och jag backar. Borde rikta rörelsen framåt istället.


Hoppbanans svåraste ställe var hopprakan på slutet. Rakt framför hopp nr 12 fanns en putki och om man fick hunden bort därifrån så var följande putki där. Har tänkt valsa efter hopp nr 12, men var så långt efter T att jag fick improvisera. Gissade att det skulle komma en vägran. Borde, såsom mediförarna sedan gjorde, ha bytt sida efter hinder nr 13. Men med denna femma (trodde också att en ribba föll i början) var vi igen tredje.


Fiolla var med i bilen. Fick komma med på promenaderna men annars sitta i bilen eftersom hon har löptid.
På sista bekantningen blev mitt vänstra knä igen sjukt. Suck. Tycker inte om valsar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar