lördag 14 december 2019

Tova agility Villmanstrand 14.12.2019

Årets sista agitävlingar med Tova. På de senaste tävlingarna har vi inte riktigt klarat oss så nu skulle det gälla att prestera.
Ingen riktig tävlingsmood på morgonen. Första banan först ca kl 13. Startade hemifrån med Tova och Fiolla ca kl 11. På vägen fick jag bud att tävlingarna var försenade med ca 40 minuter, men då kunde jag inte göra så mycket åt det. Domare: Jari Suomalainen som är känd för sina långa banor. Första banan var ca 200m. De andras längd vet jag inte.
På plats även Krista som var så vänlig och videofilmade våra banor. Tyvärr kom inte den sista på video eftersom kamerans akku tog slut. Försöker kanske få den videon via en annan väg....

Började med hoppbanan.

Vägran vid hinder nr 8. Inga andra fel. Mycket nöjd med hinder nummer 3, hur Tova sökte käpparna och hinder nr 21. Benen helt kokt spagetti vid målrakan.

Med femman placerade vi oss på sjätte plats.



Agilitybana  nummer 1:





Ett par svåra ställen bla före käpparna. Mest för att jag funderade på hur jag skulle hinna....Men vi hyllade redan efter bommen, då matte inte riktigt hann med och var vaken.
Totalt bara ett resultat från denna bana i lillmaxi- och maxiklassen. Säger en del hur svår banan var. 

Video:


Agilitybana nummer 2:


Svåraste ställen var att få hunden till käpparna och hoppen 13-15.
Tova fällde bitar från längdhindret. Vägran vid ringen. Sedan fick jag henne på första försöket till käpparna, men där gjorde hon sedan ett fel. Då jag ville få in henne i putki  nr 17, gjorde hon en av käpparna och därmed hyl också från den här banan.

Nu tävlingspaus. Relativt nöjd med banorna. Tova var glad och gjorde ibland lite extra.

1 kommentar:

  1. Olipas kiemuraisia ratoja jälleen Suomalaisella. Hohhoijaa. Tovasta on tullut tosi hienosti irtoava ja hyppyradan kepit olivat aivan loistavat.

    SvaraRadera