lördag 15 februari 2020

- 0,23 s

Tova och jag var och tävlade på två hoppbanor och en agilitybana i Villmanstrand. Domare: Marko Mäkelä som själv tävlar med spanska vattenhundar och brukar ha ganska kinkiga banor.
Lillmaxin ca 20 st per bana.

Fiolla fick komma med som turist. Startade hemifrån kl 7...sovit dåligt under natten och var ganska trött. På ditresan kände jag mig också lite illamående. Det gick förbi under dagen.
Maxina bekantade sig först med banorna och sedan bekantade vi oss och sedan tävlade först maxina och sedan vi. Tova startade för en gångs skulle bland de första av lillmaxina. Kanske som ca tredje. Passade för oss.
Banorna var ganska likadana. Försökte välja de sätt som jag vet att vi klarar av.

Första banan: hoppbana. Allt gick bra tills hindret bak i hallen. Vet inte vad som hände men Tova valde putki istället för hoppet. Syns inte riktigt på videon. Hyl alltså. Annars helt nöjd med banan. På slutrakan hade jag ingen kraft i benen. Bra att jag hålldes på benen.
(Verkar vara problem här under. Videon finns där till höger.)


Andra banan var agilitybana. Hups....hyl redan i början eftersom jag inte helt var vaken. Resten av banan ganska hurlumhej...beslöt mig för att avbryta vid A; et eftersom Tova hoppade över kontaktytan. Tova fick bli utan nami...kanske det hjälpte.


Men sen...sista hoppbanan. Tänkte att nu satsar jag allt och försökte göra det vad vi kan. Och då vi kom i mål hade vi gjort en nolla. Ett par gånger hade jag kunde fört Tova på något annat sätt, men ville ha resultat efter två hyl. Fick vänta ganska länge innan jag visste hur vi hade klarat oss. Var ett par gånger och kollade resultattavlan. Än så länge bara en nolla.....åt lite sallad och skakade nästan då jag såg de sista ekipagen...och ingen annan gjorde nolla.

Vi vann alltså banan med tiden -0,23. 0,23 sekunder...vad gör man på den tiden? Säkert inget. Och eftersom vi hade en nolla, fick vi också vårt första hopp-certifikat. Jippiiiii!


Efter prisutdelning och dyl. tog jag hundarna på en liten promenad. I Villmanstrand fanns det is och snö så hundarna passade på att putsa sig i snön.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar