torsdag 3 september 2020

Lydnad Kotka 29.8.2020

 Lydnadstävling i egen hall. Domare: Harri Laisi och liikkuri: Marketta Salo.

Började igen med Evl genast från morgonen. Fem hundar deltog. Tre från egen förening och två utomstående, båda bordercollien. Tova som nummer 3. 

I platsvaranden bestämde sig T för att komma till mig då grannen kallade på egen hund. 7 därifrån. 

De enskilda momenten inleddes med tunnari och fortsatte med rutan. De båda nollade vi. I tunnarin hämtade hon rätta pinnen, men först efter det att hon smakat på nästan alla andra. 

I rutan hittade hon inte "eteen". Gjorde ändå momentet till slut. 

Nöjd med inkallandet och "kukka". Tova borde ha satt sig efter att hon rundade konen, men det är ännu osäkert för oss. Och kukka kunde göras fastän det var så nära tältet. Fjärrdirigeringen lyckades också...totalt 189 p av 320, inget resultat. Ca 3 poäng från tredje pris. Och fjärde plats. 

På eftermiddagen var det Fiollas tur. Hennes första tävling i öppen klass. Hon överraskade mig lite. Rutan visste jag att hon inte kunde. Sitt vid följ var också osäkert. Det kunde hon inte heller.

Vid platssittandet, lite bekymmer då F lade sig då jag skulle lämna henne. Bestämde mig för att säga sitt åt henne och hon satte sig. Trodde det skulle nolla hela momentet, men fick ändå 9 från det. 

Totalt fick Fiolla ihop 238 poäng. 256 är gränsen till 1-pris. Fiollas placering var femte av fem. Men hon var så duktig. 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar