söndag 16 maj 2021

Fi AVA Hästängens Allt I En Enda Tova

 Idag gjorde Tova det.

Vi tävlade i Fredrikshamn och på första agibanan gjorde Tova den enda nollan och därmed fick hon sitt tredje agilitycertifikat och blev agilitychampion. Med 0,48 s marginal under idealtiden.

Början av banan finns inte på video. Efter käpparna tänkte jag snubbla och på slutrakan orkade jag helt enkelt inte springa. Så mycket mjölksyra i benen. 

Gjorde många speciella beslut då jag förde Tova. Ville satsa på våra starkheter och det lönade sig. 



 

Banprofilen: 


 

Resultaten:



I alla klasser blev det bara två nollor på denna agibana. Jihuu, Tova gjorde en av dem

Domaren (Marja Lahikainen) kom under dagen och pratade med mig hur modigt jag för Tova och att jag på andra agibanan skulle ha samma flow. Och det hade vi ju då vi vann också den banan med ca -1,60 s. Matte glömde för ett par sekunder banan efter sista putkin. Tänkte föra Tova bakom det följande hopphinder, men då jag såg nummerskylten framför hindret, fick jag ändra mina planer i farten och improvisera lite. Hade nog annars tänkt att slutet skulle göras på något annat sätt. Som tur hoppade Tova inte hindret felåt. Då skulle matte ha blivit ledsen på sig själv.

Vår andra agibana: 

Resultaten: 


 

Hoppbanan som sprangs emellan agibanorna, finns inte på video. Där hyllade vi. Mattes tankar hölls inte riktigt på banan efter att vi fått certifikatet.

Tova poserar som vanligt med huvudet på sne:



2 kommentarer:

  1. Kaksi nollavoittoa samassa kisassa ja vielä valioituminen. Todella huippua. Ei helppoja ratoja, mutta Tovis oli kaiken luottamuksen arvoinen ja teitte yhdessä upeat radat. Onnea. Olen niin iloinen puolestasi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaikeat radat sopivat meille jos ohjaaja on hereillä. Helpoilla radoilla meidän vauhti ei mitenkään riitä kärkikahinoihin.
      Lahikaisen radalla Tova sai aikanaan ekan nollansa. Silloin oli takana n 60 lähtöä ykkösissä.

      Radera