tisdag 4 juni 2024

Rally i Koria (Kouvola)

 Eftersom vi var i Kangasala på söndag 2.6 och övernattade i Pälkäne följande natt, beslöt jag mig för att anmäla Lydi till rallylydnad i Kouvola. Kouvola ligger ändå på vägen mellan Pälkäne och Kotka.

Hela dagen hade vi varit  i gång, besökt bla Evo så jag var nog lite orolig hur Lydi skulle orka lyda. Då jag åt lunch, sparade jag lite pizzakanter åt henne och Tova och med dem fick jag L att vakna.

Banan verkade inte svår. Hade testat på ett par tidigare banor av samma domare: Hannele Pirttimaa. 

Vår tur var som sista ekipage. Hallen var ny för oss. På bottnen något konstigt sågspån. Lydi tyckte att det fastnade i rumpan på henne och jag var förstås orolig om hennes koncentration störs. 

Innan jag hann reagera på mycket, var vår bana förbi. Visste att Lydi irrat bort sig på fel sida av skylten och att jag gjorde slarvigt vissa moment men feelisen var ändå bra då vi kom i mål. Helt främmande människor berömde vår prestation, hunden var glad och energisk. 

73 p! Alltså godkänt resultat. Ett par 10felpoäng och resten sedan pga snedhet odyl. 

Vid prisutdelningen fick vi domarpriset (TP). Lydis första. Och domaren sade att vi höll alla i spänning hela tiden på vår bana. Man visste aldrig vad hunden skulle hitta på, men hon valde att göra saker tillsammans med matte. Jihuu. Just så är det. 

Fick nu prövat att Lydi kan vara aktiv ett par dagar men ändå så klarar hon av att vara duktig. 

Banan:

 

 

 

Vår prestation: 




Vårt betyg: :

Domarens kommentar: Erittäin sujuva rata. Koiralla mukavan vauhdikas meininki. 


Lydi poserar: 


                        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar