tisdag 14 juli 2020

Fiolla inofficiella agitävlingar 13.7.2020

Grannföreningen ordnade inofficiella agitävlingar 13.7.
Bestämde mig för att delta efter ca ett års paus med Fiolla.
Var osäker på vilken hennes fart skulle vara. Om hon inte skulle ha någon fart, skulle jag säkert inte våga mig på officiella tävlingar med henne.
Värmen överraskade mig totalt, var själv iklädd i långbyxor fastän man säkert skulle ha klarat sig i caprin.
Anmälde Fiolla först bara till möllihoppbanan och de tävlandes hoppbana. På möllibanan tävlade vi utanför tävlingen och bestämde mig för att belöna F på ett par ställen på banan. Skulle ändå inte få resultat.

Möllibanan  (Tack Jaana för videon)

På banan ser man att Fiolla har fart in i putkina. Saktar ner vid vissa hopp. Har nog sett lättare möllibanor...

Sen var det dags för de tävlandes banor. Suck. Hoppbanan var helt förskräcklig genast från början. Lyckades lämna F bakom min rygg och hon gjorde hindret 7 två gånger. Annars helt ok bana fastän lite problem vid käpparna och målrakan. Sista hindret skulle göras från "fel" sida. Och funktionär satt på samma ställe som på möllibanan. Henne måste ju F hälsa på.


Funderade en och två gånger innan jag anmälde F till sista banan som skulle vara agibana. Såg från videon att F:s fart inte var den bästa på hoppbanan, men beslöt mig ändå att delta.
Banan verkade inte så svår och kontakthindren var lämpligt utspridda...de tycker ju F om.
Käpparna var otroligt långsamma. Fiollas fart inte något vidare, men vi lyckades få resultat, 10 fp och säkert massor med övertid, och då vi var den enda medi-hunden, vann vi tävlingen och fick godis till pris.
Jihaa.

Värt för mig att fundera på:
- tre banor är för mycket för F
- värme är inte hennes grej
- borde få delta i flera inofficiella tävlingar
- borde ha belönat F efter att hon ändå blivit diskad på de tävlandes hoppbana
- träning, träning och träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar