lördag 13 oktober 2018

Tova i Kotka 13.10.2018

Tovas andra tävlingar i 3-klass. De senaste 6 starterna hade resulterat i en hyl och 5 nollor. Höga förväntningar på dagens banor. Domare: Arto Laitinen. Alla tre banorna såg trevliga ut.

I god tid till hallen. Minina och  medina hade sina starter på morgonen. Lillmaxina och maxina sen på eftermiddagen.
På första banan var det svåraste stället säkert i början då käpparna dit hunden skulle var nära ett hopp. Lyckades på andra försöket få Tova rätt till käpparna, men sen blev det hyl vid följande hopp. Videon är omutbar. Syns lite väl tydligt hur jag drar Tova till fel sida av hoppet. Borde ha tagit ett par steg mot väggen och sedan styrt Tova. Resten av banan felfritt. Nöjd med banan trots hyl.


Andra banan....efter bekantningen visste jag inte hur jag skulle föra Tova på ett par ställen. Visste att efter gungan är det nästan omöjligt att dra Tova in i den vänstra öppningen i putkin. Men visste inte heller hur jag skulle föra henne. Och jag var bakom Tova vid gungan. Tog chansen och missade. Som tur fel redan före det då Tova inte gjorde käpparna på första försöket. Nöjd med de första hoppen då jag vågade göra på eget sätt.
Tova hoppade från bommen och där slutade vi att göra banan. Tova hamnade in i bilen direkt efter skuttet.

Hoppbanan: eget sätt igen i början. Funderade länge på käpparna-längdhoppet. Men hade nog inte tänkt att Tova skulle springa förbi hindret före muren. Jag irriterar mig på hur många gånger jag säger Tova på banan..borde säkert sluta med det. Och istället lita på Tova.


På nerkylningslänken tyckte jag att Tova var ganska "nerstämd". Beslöt mig för att få henne att hoppa upp på stenar...och det tog inte länge förrän hon hoppade upp på precis alla stenar hon hittade. Och var igen glad i synnerhet då hon fick nami.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar