lördag 27 oktober 2018

Tova i Villmanstrand 27.10.2018

Hade igen anmält Tova till agilitytävlingar. Denna gång i Villmanstrand. Ett gåvokort dit. Som vår domare var Mika Moilanen, som är någonstans från norra Finland. Sällan som han dömer här i söder. Minns att han gjort trevliga och inte så svåra banor. Så också idag.
Startade relativt tidigt, har tänkt söka geogömmor på vägen. Med i bilen också Fiolla. Ikwil fick igen stanna hemma. Skall försöka aktiver henne imorgon.
Väl framme höll medina ännu på med sin sista bana. Hann se hur Jippo gjorde sista banan, som också var vår första.. Svåraste stället efter käpparna. Borde ha gjort något annat än vals och den också för tidigt. Tova hoppade också från bommen och jag funderade en stund vilket hopp T kommer att göra efter den. Hon gjorde det rätta och fick inte ens fel förrän hon sprang in i putkin.


Från första agibanan resultatet 10 fp + lite övertid. Placering: 6/16


Andra agibanan nästan den första men tvärtom. Svåraste stället vid hinder nr 3. Och efter den fick jag blach out hur jag skulle föra Tova till hinder nr 4. Som tur väntade hon snällt på mitt kommando. Allt bra tills näst sista hindret...den ribban föll...hindret kom mycket nära mig efter min vals. Harmar lite...


Hoppbanan: det svåraste stället 7-9...hade tänkt mig att föra Tova på ett helt annat sätt, men detta lyckades. Före banan lovade jag att lita på Tova och det löftet kunde jag denna gång hålla. Spännande vid käpparna....men Tova gjorde sin tredje nolla i 3-klass. Hastighet 4,40 m/s. Placering 6/18.

Samma bana från ett annat perspektiv. Videon kapad från livestreamen. Här syns också bra hur hoppet 8 är placerat i förhållande till hinder 7 och 9.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar