onsdag 4 april 2012

Uppdatering...

Idag fick jag besked att mina planer att para Ikwil med Jeccu har i princip fått godkännande av avelsexperten i rasföreningen. Avelsplanerna måste ännu godkännas av föreningens styrelse och de har möte 22.4. Men om löptiden börjar före det, kan jag para Ikwil.

Jag plockade fram gamla kalendrar och kollade Ikwils tidigare löptider och hur långt det varit emellan dem. Nu märkte jag att det ännu kan ta åtminstone en vecka innan löptiden börjar. Vet inte varifrån jag fått det att löptiden måste börja i början av april.  Kanske det varit önsketänkande?

Eftersom löptiden inte har börjat, anmälde jag Ikwil också till agitävlingar i Willmanstrand 14.4. Kanske fröken hund nu sätter i gång med sin löptid. Hoppas det, annars kan det hända att jag måste på jobb i höst innan valparna är leveransklara.

En tanke slog mig i dag morse: fästingsäsongen är troligen här igen. Hur kunde jag skydda mina hundar mot de otäcka kräken? Antar att det inte är så bra att sätta exspot på dem ifall Ikwil skall paras.

1 kommentar:

  1. seuraisin tosi mielelläni pentuprojektia, toivottavasti kirjoitat myös suomeksi jatkossa :)

    terkuin, sanna

    SvaraRadera