torsdag 7 juni 2018

Tova agility Borgå 6.6.2018

Tova anmäldes till två agilitystarter i Borgå 6.6.2018. Domare Anne Savioja brukar göra trevliga banor, men igår blev jag lite besviken. Till råga på allt ville hon efter första banan, visa åt oss förare hur hon hade tänkt att vi skulle ha fört hundarna på banan. Jag var inte alls av samma åsikt som hon. Försökte dock att inte visa det åt henne.

Svårigheten på första banan var att många hinder var nära varandra och många hundar sprang förbi hinder nummer 2. Tova fick en vägran vid käpparnas början och sen bongade hon fel hopphinder på "slutrakan". Hyl alltså.


Andra banan var också ganska knepig. Största problemen var vid den höga farten och efter A:et. Anne berättade att hon brukar ha någon teknisk grej före A:et så att hundens fart inte skulle vara så hög. Hm...undrar vad det var här?
Tova började käpparna konstigt, gjorde helt rätt där, men beslöt ändå för att göra helt om dem för jag vet inte hur jag skulle ha fått Tova att göra rätt käpp nummer 3 framåt...i slutet kom hon sen igen ut för tidigt och vi fick 5 fp. Med de var vi ändå andra och fick fina pris. I lillmaxiklassen var det bara två ekipage.


Tova med sina pris.





Efter och före tävlingarna var vi och hälsade på Ada i Saxby. Hon har det där så bra. Vi kom dit vid 14-tiden och då gick hon första gången ut. Med mig.
Efter tävlingarna fick hon besök av sin bokvän taxen Winston. Ada hade blivit helt vild då hon märkte att Winston kom. Hon verkade annars också ha en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar