torsdag 27 december 2018

Egen träning 27.12.2018

Efter att vi bara legat på sofforna i dagarna tre var det idag dags att besöka hallen efter ca 1½ veckas uppehåll. 15.12. tränade jag sist med Fiolla och med Tova...nåja, säkert ett par veckor före det.
Med var också förstås Ikwil som fick börja..ni skulle ha sett hennes strålande ögon. Hoppen på 30-35 cm för att Fiolla skulle sen kunna göra samma bana med lika höga hinder.
Ikwil gick igen som ett tåg...säkert och glatt...gjorde alla kontakterna, fällde några ribbor och hittade på egen bana...men hon gör ju bara agility för skojs skull så det gör inget att det kommer lite fel ibland.
Ikwils bana (lite krävande att ställa in kameran så att något syns, borde ha assistent):


Sen var det Fifos tur. Inledde med att ta käpparna som enskilt hinder. Måste komma ihåg att inte skynda på henne. Tränade också att ha namiburken på golvet och göra ett antal hinder innan hon får  sin belöning från den. Lyckades bra.
Efter denna stump, slutade videokamerans akku...Kölden tär på batteriet. Då jag åkte hemifrån meddelade kameran att batteriet skulle hålla i ca 60 minuter. Och från Fifos bana så syns inte A:et eller gungan.


Till slut Tovas tur. Hennes ögon glänste också som julens stjärnor. Länge sedan hon har fått träna med mig. Filmade hennes bana med telefonen och där tog utrymmet slut på hälften.
Till slut tränade jag käpparna och kontakterna med henne. Kontakterna så att jag ibland blev bakom henne och hade namiburken bakom följande hindret. Bara en gång stal Tova namin från burken.


Nöjd med träningen. Tova har tävling på lördag. Får se vad hon hittar på. Borde ta mig lite oftare till hallen för att träna.

Efter träningen liten promenad och hopp i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar