torsdag 30 maj 2019

Tova agi 30.5.2019

Kristi Himmelsfärdsdag och därmed ledig dag. Vad kan vara bättre än att stiga upp före kl 5 och starta mot agitävlingar kl 6?
Fyra banor i Ojanko och domare Ritva Herrala. På sistone har hon haft svåra banor. Denna gång ganska ok banor, men idealtiden på alla (agi-hopp-agi-hopp) räknad med hastigheten 3,9 m/s.
Ca 20 hundar i Tovas klass. I maxiklassen ca 35 så vi bekantade oss alla med banan i två grupper. Skönt eftersom Tova hade löptid och hon startade i början av lillmaxina.

På första banan, glömde jag banan efter bommen. Kastade bara Tova över hindret och innan jag hann göra något, hade hon hittat putkin bakom hindret. Skulle ju göra en "vastakäännös" vid hindret.



Första hoppbanan hade långa avstånd mellan hindren och man fick faktiskt vara noggrann för att göra alla. Tänkte att Tova skulle klara av käpparna med den höga farten, men gjorde det inte och därmed femma härifrån.


Agi2. Helt ok bana förutom hinder 2-3 med långt avstånd. I mål trodde jag att det var nolla, men var nolla med 1.23 s övertid. Suck. Skulle så gärna ha tagit en aginolla. 3,9 m/s på agibana är enligt mig ganska hög fart. Kanske jag försöker undvika denna domare i framtiden.





Sista banan hoppbana och här lyckades vi göra nolla. Placering först elfte, men en anteckning i tävlingsboken gör mig glad. Allt lyckades enligt planerna. Efter bekantningen funderade jag ännu vad jag skulle göra mellan hindren, skulle jag hinna? Kändes mycket bra. Fick samma känsla som med Ikwil då allting lyckades. Det gäller bara att hänga med och att njuta av varje sekund. Med Fiolla är det ännu mera arbete än nöje. Men det ändrar  nog också med henne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar