söndag 6 oktober 2019

Lydnadsprov 5.10.2019

Tävlingspaus i flera veckor.
Igår höll egen hundförening lydnadsprov i egen hall. Domare: Harri Laisi.

Först evl och dit var Tova anmäld. Vet inte riktigt vad jag skall göra med henne. Igår igen hittade hon på egna saker. Förstår att hon tar stress över publik och allt i hallen, men ändå. Lyckades nolla också säkra moment. Mera och videon senare. Vårt resultat bara 141p av 320. Inget resultat.

Platssittandet :9

Platsliggandet och inkallning: 9½

Fjärrdirigering: 8


Zeta 0:


Ohjattu 0:

Inkallning 6:

Kukka 0:


Följ 8:

Rutan 0:

Tunnari 8:


På eftermiddagen gjorde Fiolla sin debut i lydnadsringen. Var osäkert på hennes kunnande. Men hon överraskade mig. Tyvärr steg hon upp i platsliggandet och hade nog före det också visat en hel del kunnande där, så vi fick 0 för det momentet och 40 poäng försvann av totala 160. Resten gick nästan som en dans förutom följandet som vi skall satsa på härnäst. Totalt 147 poäng av 200. Lite skuttande och pomppande, men hon är ju Pomppaloikka. Nästa tävling om två veckor med samma domare.

Platsliggandet:
De övriga momenten:


Nöjd med allt annat förutom följandet. Min vänstra han har igen slutat att fungera. Var rädd att Fiolla skulle hitta på något eget program eller störas av bla. domaren.
Domaren tyckte vi var duktiga, men betonade att följandet inte är ok. Och tycker precis det samma. Ännu i veckan väjde Fifo från min sida varje gång som jag kom nära henne. Tränade detta i veckan och det lönade sig. Nu skall platsliggandet också bli bättre.

Vårt betyg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar