Aamupäivällä oli sitten meidän vuoromme keksi miten rata sujuu.
Ekalla yrittämällä pääsimme muistaakseni aika pitkälle, ehkä kepeille asti. Kepit tuottivat suuria vaikeuksia. Joko Iksu teki renkaan tai sitten hän aloitti pujottelun väärästä välistä. Kokeilin et lähetin Iksun kepeille molemmilta puolilta mut ei se auttanut. Vaikutti siltä et Iksu vain katsoi minua eikä ollenkaan keppejä. Niina oli sitä mieltä et Iksu kaipaili enemmän ja enemmän apua multa kun hän huomasi et teki väärin enkä ollut tyytyväinen hänen suoritukseen.
Toinen vinkki mitä sain oli et jos palkkaan Iksua kontaktiesteillä niin mun pitää antaa namin ja sitten oikaista selkäni ja vapauttaa koiran ilman liikettä. Nyt vapautin Iksun kun olin vielä kumartuneena ja se et oikaisin selkäni oli niin kuin vapautus ja lupa mennä eteenpäin.
Puomin jälkeinen elämä oli täynnä vaativia käännöksiä ja hyppyjä. Olen tosi tyytyväinen ettei Iksu mennyt putkeen vaikka hypyt vei suoraan putkeen. Kai se ainakin joskus kuuntelee mitä sanon sille?
Meidän ekan session aikana pääsimme radan loppuun asti. Palaute oli myös se et joissakin kohtaa (esim. este 18 (puomin jälkeen ja just ennen putkeen menoa), ja este 22 ) mun pitää jättää peruttaminen pois ja sen sijaan mennä eteenpäin. 19. esteen (putken) jälkeen kokeilin sekä saksalaista ja pakkovalssia. Molemmat sujui aika hyvin.
Tauon jälkeen yritimme nollarataa ja tällä kerta onnistuimme siinä.Olen tosi tyytyväinen. Ei tuntunut edes siltä et kaatuisin tai ohjaisin väärin. Ehkä tämän päiväinen rata oli entisiä lyhyempi sillä en oo aikaisemmin pystynyt tähän.
Meille jäi vielä vähän aikaa ja Niina päätti kellottaa muutaman kohdan eri ohjaustyylillä.
Ensin tein viimeiseltä putkelta melkein loppuun asti kahdella eri ohjaustavalla (samalla tavalla kuin videolla tai pakkovalssilla) hypyllä 22. Toinen oli n 15 sadasosaa nopeampi kuin toinen.
Niina kellotti myös hyppy16 kahdella eri tavalla: Ikwil kiersi joko vasemman tai oikean siivekkeen.
Videolla näkyy meidän kieputukset tässä toisessa kokeilussa:
Ero oli huimat pari sadasosaa!!
Jotenkin ei aina tule mietitty mikä ohjaustapa on se nopeampi. Yleensä jokin ohjauskuvio tuntuu paremmalta ja luottaa sitten siihen. Vahinko ettei kisoissa voi kokeilla pari eri tyyliä ja sitten valkata sen nopeamman. Siellä ei myöskään voi tehdä rataa osissa.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar