söndag 10 juli 2016

Eka yö

Moi!

Nyt olen ollut täällä uudessa kodissa yhden yön. Sukulaiset eivät oikein tykkää minusta. Isomummo sanoi pari kertaa kovan sanan ja uskoin häntä. Mummo murisee mulle ja komentaa minua aika usein. Menen selälleni mut en oikein usko hänen sanaan. Yritän kohta uudelleen jos vaikka hän kuitenkin tykkäis musta. Toi täti ei myöskään välitä minusta. Viime yönä menin pari kertaa hänen viereen nukkumaan kun hän makasi olkkarin lattialla. Kun hän huomasi minut, hän siirtyi makkariin sängyn päälle ja sieltä huusi mulle. Minähän en päässyt sänkyyn vaan jouduin makaamaan lattialla pandan, pöllön ja ankan kaa. Nekin kiusasivat minua. Yritin monta kertaa pomppia sängylle mut minua työnnettiin alas. Kostoksi piippasin melkein koko yön, pissasin matolle ja tein kakat lattialle. Siitäs saitte kaikki tyhmät.

Aamulla toi ihminen vei mummon ja tädin ulos. Minua pistettiin kaltereitten taakse. Itkin vähän sillä minäkin olisin halunnut ulos lenkille. Mut minähän olen pikku-Houdini joten kun tulivat takaisin niin minä olin niitä vastassa. Tyyppi ihmettelee vieläkin mistä rakosesta tulin läpi. Kuulema äiti ja hänen siskonsa eivät koskaan tehneet samaa temppua kuin mitä minä tein. Enkä koskaan kerro mistä pääsin livahtamaan.
Onneksi toi tyyppi otti minut sit tooooosi pitkälle lenkille. Pahus kun hän pisti jonkun pannan mulle ja talutti minua kuin jotain koiraa. Ärsyttävää....mut teimme ainakin kymmenen kilsan lenkki ihan kahdestaan. Minä pompin ja loikin ja makasin nurmikossa. Yritin myös paimentaa tota tyyppiä.
Lenkin jälkeen sain ruokaa. Söin lautasen melkein tyhjäsksi sillä halusin nähdä mikä kuvio mulla oli lautasella. Samanlaiselta muumi-lautaselta kuulema myös mun äitini on syönyt. Uskomatonta.

Takapihallani on monta kivaa juttua. Äsken join samasta vesikupista kun tätini. Mulla ei kyllä ollut jano mut halusin lähestyä tota Tovaa. Pihalla oli vielä äsken jokin kiva hyvä ruukkukukka. Yhtäkkiä se katosi...en tiedä minne....Isona minusta tulee joko puutarhuri tai pihasuunnittelija...tyyppi ei oikein tykkää mun toteutuksista. "Tule apuun Anja".
Kohta taidan nukahtaa...rankkaa tämä söpönä oleminen. Kello on jo puol ysi ja olen ehtinyt vaikka mitä. Luulen et muutkin ovat tyytyväisiä kun nukahdan. Nekin näyttävät väsyneiltä.

T: Fiolla

PS! Kuulin et veikalla Hymypyllyllä on ihan oma pallomeri. EPISTÄ. Kerron tästä Anjalle kun soitan hänelle. Mullahan ei oo mitään pallomerta. Vain jokin vanha kämäinen vaaleansininen kangasputki. 

1 kommentar:

  1. On se niin kovaa alussa. Koita kesää Fiolla. Kyllä ne vielä sulaa.
    terveisin Greetta

    SvaraRadera