lördag 10 november 2018

KKS mästerskapstävlingar i agility 3.11.2018

Vår hundförening anordnade igen de årliga agimästerskapstävlingarna.
Kändes som en bra ide att delta med alla tre hundar. Iden var i sig bra, men mjölksyran i benen blev bara värre efter varje bana. Fiolla och Ikwil startade dessutom  på första banan som nr 6 och 10, så bara en liten stund tid att dra andan.
Fiolla överraskade mig totalt och var på den relativt svåra banan andra efter hoppbanan. Mommo-Ikwil var lite sämre med en tredje plats. Tovis hyllade på hoppbanan.

Fiollas bana: (extra nöjd över käpparna)

Ikwil:

Tova:


Bestämde mig för att på andra banan starta bland de första med Fiolla. Allt för att då ev. vara "utvilad" och ge allt med henne. Med Ikwil är det lättare då man inte behöver föra henne till alla hinder. Vet inte varför (och har inte sett på videona), men Fifo sprang till bommen istället för putkin och då fick vi hyl. Inget resultat alltså för vår del. Men tösen börjar nog bli tävlingsmogen...nästa år...

Fiollas agibana:

Ikwils agibana:


Eftersom Ikwil var tredje efter första banan, Fiolla hyllade och hon var andra efter första banan var det bara Messi som vann första banan som kunde hota Ikwils mästerskap. Ikwil fick alltså resultat från agibanan. På målrakan hoppade Messi ett hopp felåt och därmed säkrade Ikwil sitt andra mästerskap. Det första vanns med Marjut. Så nu har båda mina hundar, Ada och Ikwil, vunnit ett mästerskap med mig. Ada i maxina 2008 och Ikwil i medina 2018.

Med Tova hade vi ingen press och om jag minns rätt så hyllade hon också agibanan. Hoppade dessutom över bommens nerkontakt. Usch mig, då jag inte korrigerade det.

Tovas bana: (video kommer snart).

Efter prisutdelningen gick vi på promenad i skogen. Ville vara i lugn och ro efter tävlingarna. Där hittade Fifo ett ypperligt ställe att bada och skölja bort dammet från pälsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar