torsdag 22 november 2018

Träningsveckoslut 17-18.11.2018

Båda dagarna hade vi agilityskolning. Pga träningen på lördagen i Strömfors, beslöt jag att det var Fiollas tur på söndagen.

På lördag Tova på träning med Timo Rannikko i Strömfors.
Banan:


Första problemen efter hinder nr 4 då Tova hann kolla in putkin. Löste sig då jag gjord pakkovalssi vid fyran. följande problem vid 6:an...ett par gånger stod jag bara och såg på då T igen sprang in i putkin. Hjälpte om jag tog med henne från fyran och skickade henne till femman.

Problem vid nr 12 och 14 om jag inte skickade henne till 13.
Av någon anledning hade Tova svårt att göra käpparna ordenligt till slut vid 25. Timo visste inte heller vad det berodde på. Misstänker att det kan vara att Tova var rädd för något...kanske när Timo ropade order åt mig.
Nedan ett par videon från träningen.





På söndagen fick Fiolla för första gången träna på skolning. Tränare Nina Manner. Var lite fundersam om hon alls skulle orka eftersom hon hade ännu löptid och inte är van att använda byxor...Hade Tova med i bilen, men helt i onödan. Fiolla var hur duktig som helst. Gjorde hinder med 25-30 cm ribbor. Ville att hon skulle hållas ivrig. Och lyckades.

Lite blev hon ikoncentrerad i början då det var andra vid bankanten. Men överraskande bra klarade nog hon av träningen. Stolt över henne.
Vår bana: (gjorde inte först längre än till käpparna)

Överraskande nog var det svåraste stället före käpparna 21-22. Tänkte förstås att nog springer F in i putki 22 utan att jag ens behöver föra henne. Hade fel. Gång på gång sprang hon till bommen.
Fick rådet att inte mera belöna F på kontakterna. Bara kanske var femte eller sjätte gång nami där och annars mera efter vanliga hinder.

Första delen:

Andra delen av banan:


Efter pausen gjordes slutet av banan och sedan också början av banan så att Nina belönade F på också för mig okända ställen. Då tyckte jag att F hade ännu bättre fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar