torsdag 6 februari 2020

Fiolla lydnadsträöning 5.2.2020

Fiolla deltog på Tovas lydnadsträning förra veckan eftersom Tova hade lite sjuk mage.
Igår var det Fiollas egen träning. Vi tränar ju bara varannan vecka eftersom jag vill ha en ledig kväll per vecka.

En del av momenten gjorde vi alla fyra hundar tillsammans och vissa ensamma. På schemat var apportering med eller utan hopp samt fjärrdirigering. Båda gick bra för oss. Fiolla har aldrig tidigare apporterat över hopphindret. Försökte berömma henne då apportören skulle returneras för att hon skulle veta att hon gjorde rätt.

Började först med apportering helt utan hoppet. Då det gick bra tog vi hoppet med. Första gången superbra fastän hon satt lite snett vid mig.
Då jag kastade apportören för andra gången, tjuvstartade Fifo från min sida. Idest inte kalla henne tillbaka. Slutet också superfint. Mycket nöjd med henne.


Sen var det dags för fjärrdirigeringen. Stod först ganska nära F och sedan flyttade jag mig lite bakåt. Superduktig hund också här.


Tack Jaana för videona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar