söndag 23 februari 2020

Tova i Rannikko 23.2.2020

Igen var det dags för agiträning med Timo Rannikko i Strömfors. De två senaste gångerna har jag varit tvungen att avboka vårt deltagande pga kryssning och feber.
Idag på banan fanns det 31 hinder. Hade funnits flera men Timo hade tagit bort dem pga för lång bana. Dagens bana var nog tillräckligt lång.
Då jag vaknade på morgonen, trodde jag att jag försovit mig pga att det var ljust ute och solen sken. Hade nog inte gjort det, våren är här?
Tränade i första gruppen. Historiskt nog bara lillmaxin i den.
Dagens bana:


Visste att det skulle bli problem  med hoppen 5 och 15. Hade rätt. Kom före pausen banan till slut. Tränade 10-13 ett antal gånger.

Efter pausen försökte vi få Tova att göra 15 självständigt. Lyckades inte och Timo förstod inte varför. Helt tydligt ville inte Tova vara så långt ifrån mig. Försökte göra 24-26 också på annat sätt, men då sprang Tova in i putkin istället för till hopp 24. Konstigt också det.


Första försöket....dit sprang hon...




Fick henne sen att vända bort från putkin: Svängen till hinder nr 9 var inte så bra. Borde ha saktat in vid hopp nr 8


Hinder 4-13:


Hinder 10-21:


Hinder 20-31:

Hinder: 10-14 ett par gånger...15 lyckades inte ändå på detta sätt. Försökte samma sak efter pausen. Lyckades inte.




1 kommentar: