torsdag 5 mars 2020

Vila i frid Heta

Fick sorgebudet att en av Ikwils valpar hade dött förra lördagen alltså 29.2.2020.
Heta dvs Hästängens Alltid Vid Din Sida hade avlivats. Hon hade slutat att äta, hade spytt och till slut slutat även att dricka. Orsaken var troligen akut eller kronnisk njurskada.

Hur som helst, Hetas bortgång var svårare för mig än vad jag någonsin hade tänkt mig. Heta eller Solo som hon kallades som liten, var den hund som skulle stanna hos mig. Men sedan stal "Maija" mitt hjärta och hon fick bli hemma med oss.
Heta var ännu så ung att hon kunde leva ännu länge. Hoppas verkligen att de andra syskonen får göra det.

Ett foto av Heta som liten. Här pratar och skrattar hon med Ikwil.


Foton som Emma skickade mig:



Heta,  Hästängens Alltid Vid Din Sida

2.7.2012-29.2.2020

1 kommentar:

  1. Kuvistas päätellen Heta oli suloinen ja iloinen koiratyttö. Liian aikaisin hänkin lähti ja tiedän omasta kokemuksesta, miten paljon liian aikainen lähtö sattuu. Voimia Hetan kotiväelle.

    SvaraRadera