söndag 5 juli 2020

Tova i Helsingfors 4.7.2020

Dags igen för agitävlingar med Tova. Denna gång i Helsingfors och domare Petteri Kerminen. Varit lite svalare på sista tiden och de hade lovat regn till lördagen. Utetävlingar så packade med alla världens kläder. Fifo fick igen komma med som maskot.
Väckning ca kl 5.30 och start mot tävlingsplatsen ca 6.30. Hade glömt att tanka bilen, så fick stanna och göra det redan i Pyttis.
Framme lite före kl 8. Första starten ca kl 8.30.

Kiva bana, borde ha fått nolla på den, men T fällde hinder nr 4. För bråttom till gungan eller så var jag kanske lite sen. På slutrakan tänkte jag falla eftersom benen inte riktigt höll. Men som tur höll jag mig på benen.

Annan vinkel på samma bana:


Andra agibanan. Problem med ringen på första försöket. Vet inte om funktionären bredvid den störde Tovas koncentration. Efter gungan skulle jag byta sida, men var för långsam. Tova hann göra det hindret och sen hoppa följande från fel håll.


Sista banan var hoppbana. Ett par svåra ställen och där kom också vår hyl.

Efter sista banan började det att regna. Trotsade regnet och åkte till Gamlas för att hitta fyra geogömmor. Hemma vid 16-tiden. Supertrötta alla tre och Ikwil var glad då vi kom hem.
Nästa veckoslut nästa tävlingar då DM i agility tävlas i Imatra. Tova är i KKS:s lillmaxilaget och tävlar också individuellt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar