söndag 3 februari 2013

2.2.2013: Hemhemma och Ojanko

Igår på lördagen åkte vi alla till min pappa i Boe. Dit kom också Ami (Hästängens Alldeles Underbar) och hon busade gärna med Tova. Ada och Ikwil sattes in för att valparna skulle få leka utan mammas och mommos vakande öga. Dessutom verkade det som om Ami hade löptid och Ikwil och Ada försökte ofta rida på henne. Nedan en videosnutt av barnens lek:




På eftermiddagen åkte jag och Ikwil till Vanda för att tävla i agility. Resultaten var inte så bra eftersom vi blev diskvalificerade på alla tre banor. Mest får jag nog skylla mig själv. Glömde ibland bort banan och var oklar i mina kommandon. 

Vi blev alltså diskvalificerade pga:
-första banan: hoppet efter käpparna gjordes fel väg
- andra banan: andra hoppet efter käpparna gjordes fel väg
-tredje banan:  i början gjorde Ikwil ett extra hopp före första röret. Andra dq kom i bortre hörnet då Ikwil gjorde (pga min order) tre hopp mellan röret och käpparna istället för två.

1 kommentar:

  1. Iksu tikuttaa niin kuuliaisesti koko ajan, ja aivan hyvin olisivat radat voineet olla kolme nollaa.
    Missä tuossa viimeisessä tuli hylky?
    Kivat oli radat profiililtaan.

    SvaraRadera