söndag 20 maj 2018

Ikwil i Lahtis 20.5.2018

Vi åkte dit tillsammans med Katja och Inka. Katja och Inka lyckades samla ihop två nollor och en femma. Var två gånger på prispallen. Vårt saldo var två hyl och en femma. Alla felen var nog mattes fel. Ikwil var superduktig och gjorde alla kontakterna...inte som på träningar, men tassen träffade dem alla...
Domaren Riikka Kankainen var ny bekantskap för oss. Alla banorna var relativt lätta, men alla innehöll något som skilde agnarna från vetet.

Agibana nummer 1. Tyvärr svängde jag vid fel tidpunkt på handen och Ikwil hittade tunneln.



Agibana nummer 2. Domaren dömde ganska få vägran på alla banor. Tyvärr höjdes hennes hand före A:et. Det var meningen att jag skulle byta sida långt före A:et men av någon anledning, glömde jag det och Ikwil snurrade framför A:et. 5 fp alltså härifrån.


Allt ok ända tills lite före käpparna. Där kom Ikwil på fel sida av hindret och jag var inte riktigt skärpt. På slutrakan (tre hindren efter sista putkin) tänkte jag inte hinna föra Ikwil, men jag sprang så snabbt jag kunde...och jag hann....


Lite besviken över främst mitt agerande....Hade så hoppats på åtminstone en nolla...

1 kommentar:

  1. Ekassa videossa luki, ettei ole käytettävissä.
    Sinä kyllä etenet tosi hienosti Iksun kanssa ja Iksu on varma menijä. Kun on vauhtia, voi tulla kämmejä, mutta ne ovat enemmän huonoa tuuria kuin taitamattomuutta. Olette tosi duktiga flickor.

    SvaraRadera