söndag 27 maj 2018

Tova agility Kotka 27.5.2018

Igen tävlingsdags med Tova. Hade hoppats att få den sista aginollan i 1-klass för att kunna flytta upp Tova till 2-klass.
Samma domare, Eija Berglund, som igår så jag anade att svåra banor var på kommande. I lillmaxiklassen bara 4-6 ekipagen så jag trodde att blomamplarna som delades ut som pris, nästan redan hängde hos oss.

Första banan, hoppbanan helt ok. Fartfylld början och sen käpparna och ringen efter varandra. Osäkert om jag skulle hinna byta sida efter sista putkin. Satsade på att valsa där.
Efter käpparna sprang jag för långt, hamnade att väja för ringen och Tova kom förbi den.
Femma och med den var vi femte. Två hundar gjorde nollor.


Första agibanan. Igen käpparna och ringen efter varandra. Tyckte att linjen från käpparna till ringen, inte var rak så jag försökte först få Tovas linje bättre. Det resulterade till det att jag inte ens förde henne till ringen (eller så förde jag henne förbi ringen) och hon hon vägrade där.
På slutet såg jag nog att några ekipagen gjorde starthoppet efter putkin, men trodde inte att Tova skulle göra så....helt plötsligt var hon över fel hinder hyl.


Sista agibanan hade flera hinder att göra vid "starthindren". Eijas tema från igår fortsatte: det finns många hinder där nära och din uppgift är att välja vilka som skall göras". Lite väl svår bana i mitt tycke i 1-klass.
Efter gungan fick jag total blackout...mindes inte om vi skulle till bommen eller A:et. Glömde alltså att föra Tova till hindret före A:et och vägran därifrån. resten av banan gick galant...oj, suck. Igen mattes fel att det inte blev en nolla. Andra plats och Tova fick en blomampel.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar