lördag 27 april 2019

agility 27.4.2019

Fiolla startade igen på officiella agilitytävlingar. Denna gång i Kotka, domare var Henri Luomala och vi deltog bara i agilitybanorna eftersom jag hade lite bråttom till agiskolning med Tova och Fiolla har ju redan en nolla från hoppbana i 1-klass.

Första banan verkade vara ganska lätt. Föraren gjorde dock ett enkelt fel i början och F dök in i fel ända av putkin. Jag var alltså för långt framme och F gjorde då ett felaktigt beslut. Resten av banan gick bra.



Andra banan såg svårare ut. I synnerhet före sista hoppet fanns det ett annat hopp mycket nära och dit tänkte jag att F kunde ta sig. Denna gång bestämde jag mig för att springa tillsammans med Fiolla eftersom hon ännu behöver stöd och hon är inte så snabb.


I mål kom vi som första, men Luca (sheltti, som är exakt lika gammal som Fiolla) vann sedan banan och var ca 10 sekunder snabbare än vad vi var. Fiolla fick alltså nu redan sin andra nolla i 1-klass. Efter en aginolla till, kan vi om vi vill stiga till 2-klass.

Hann inte bli på prisutdelning eftersom jag och Tova skulle på agiskolning till Strömfors.

På agiskolningen var vi båda ganska snabbt trötta. Ute över 20 grader och supervarmt. Tova ville inte alls ta om en del av banan.

Dagens bana.





I synnerhet vid hinder 23 uppstod det problem. Första gången hittade Tova käpparna rätt men sen då de togs om, vållade de också problem eftersom hon svängde sig mot mig.

(någon video kommer sen hit)

Efter träningen en liten promenad med Tova och Fiolla och sen åkte vi hemåt. Fiolla fick alltså komma med som maskot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar