måndag 29 april 2019

Tova agility 28.4.2019

Tova hade anmälts till tre banor på hemmaplan. Domare var också idag Henri Luomala.

På hoppbanan bekantade jag mig med fel ända av första putkin under ca 5 minuter. Då jag sen kom på att det var den vänstra öppningen som gällde, glömde jag helt att tänka på att Tova kommer ut ur den andra ändan än vad jag planerat. Suck, livet efter putkin lyckades inte alls och efter att Tova gjort helt egen bana, tyckte jag att det räckte. Hyl från denna.


Andra agibanan. Svåraste stället hoppet efter muren. Var rädd att T skulle hitta putkin lite för snabbt. Beslöt mig för att föra henne på lite konstigt sätt före putkin. Där gick det ganska mycket tid. I mål sedan på 1.87 s övertid och med det var vi på andra plats. Vinnaren hade ca -3,5 s. Om jag hade fört T på annat sätt, hade det kanske räckt till seger och därmed också agilitycertifikat. Men......


På sista banan var det svåraste stället efter första putkin. Då¨var där ett hinder mycket nära då man skulle fortsätta till käpparna. Det klarade vi "galant" av. Nolla då vi kom över bommen. Det följande hindret gjorde T nästan helt på egen hand. Enkelt hinder som putkin efter det..och nej, vägran vid det. I mål också 1.67 s övertid. Men vi vann den här banan ändå...igen agilitycertifikat på bricka och vi tog inte heller nu det.


Efter prisutdelning gick jag ut med Tova i skogen. Härligt att bara gå runt i en tyst skog. Massor med dofter för Tova att snusa på. Liten glad Tova.







Tova och de pris som hon sprang hem. Hon ville inte alls ha leksaker eftersom hon vet att Fiolla ev. får dem. Nami är mycket bättre. Fick också ett gåvokort dvs hon får också tävla igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar