tisdag 30 juli 2019

Fiolla Borgå 29.7.2019

Domare: Tommi Raita-Aho. Första och kanske sista gången som jag var på hans banor. Första banan 199 m ...flera svåra ställen bla. från A:et till ringen och putkin under bommen.

I medi2-klassen bara ca 5 hundar. Fiolla, tre cockerspanlar och en pudel. Fiolla startade som första.
Vid starten något gottdoftande på marken. Fiolla ville inte starta med mig utan blev och sitta.
Nolla ända tills efter bommen. Skulle till längdhoppet, men Fiolla bestämde sig för att göra putkin . Hyl alltså här. Vet inte hur jag skulle ha ändrat på min styrning för att få henne till rätt hinder.
På denna bana bara totalt 3 resultat för ca 20 förare.  En nolla och den i mediklassen.



Andra banan den första nästan bakvänt. I starten ville Fiolla inte på banan utan hon smet iväg för att hälsa på en funktionär. Då vi gick till starten, kändes grillkorvsdoften stark så kanske det var därför som hon lämnade mig på banan. Lyfte henne tillbaka till start och var tvungen att berömma henne extra mycket då hon gjorde rätt. Första putkin lite svår för oss. Valsen jag gjorde, var säkert inte rätt riktad och därför sprang hon runt putkin. Resten av banan helt ok fram till A:et som inte gjordes på första försöket så här också hyl.
Hade sagt åt Marjut att nu hoppar Fiolla säkert längdhoppet då hon inte gjorde det på första banan. Och det gjorde hon ju.
Bara totalt 7 resultat på andra banan. Ingen nolla.



Har varit så glad då Fiolla har gjort resultat på största delen av banorna. Långsamma banor, men ofta resultat. Idag hittade hon egna bättre banor. Men käpparna gjordes rätt på båda banorna. Nu skall det tränas starter och käpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar