lördag 20 juli 2019

Tova Hau:s tävlingar 20.7.2019

Anmälde Tova till Hau:s tävlingar i Helsingfors. Domare: Seppo Savikko som har varit en av våra favoriter. Är inte det mera pga att ribborna var på agibanorna de högsta dvs 50 cm och idealtiden räknades med 4-4.2 m/s hastighet. Agibanorna också långa: 212 och 211 meter.
Ute hetta.

Startade före kl 9 från Kotka. I bilen alla hundarna eftersom vi skulle övernatta hos pappa. På vägen kom jag på att både solkräm och lippis blev hemma. Suck.
Fick som tur bilen delvis i skugga. Folietäcket på framrutan gjorde att det inte var så varmt i bilen. Bakluckan förstås öppen och också fönstren så mycket som jag vågade. Ville förstås inte att Ikwil skulle hoppa ut ur bilen.

Super varmt. Första agibanan, längd: 212 meter.
Besvärlig start. Under bekantningen hann jag också glömma banan. Hopp 4 gjordes flera gånger och där tappade jag bort mig. Som tur hände det inte på banan.
Ribba föll på hinder nr 3. Vet inte varför Tova vägrade vid ringen. Hon iddes inte ens försöka göra det. Resten av banan helt ok. Placering femte. Ingen nolla i lillmaxina.



Andra agibanan. Också besvärliga ställen. Samma idealtid och banan en meter kortare.
Före bommen märkte jag att någonting hände vid hoppet. Hörde att Seppo visslade i visselpipan och visste därmed att det blev hyl. Efter bommen också andra fel.

Tyvärr ingen video.

Hoppbanan. Idealtiden räknad med ca 4.3 m/s. Lite kortare. Första felet vid käpparna. Sedan lite annat också och till slut hyl då matte inte riktigt hann med .


Efter tävlingarna över natten till pappas.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar