söndag 21 juli 2019

Fiolla Hau 21.7.2019

Sov över hos gammelhusse i Borgå.
Fiollas första start kl 16. Hann alltså vara på landet hela dagen. Startade mot tävlingsplatsen ca kl 14.30. Lämnade Ikwil och Tova hos pappa eftersom det igen var superhett. Och alla hundarna hade suttit igår hela dagen i bilen. Visst blev det omväg då de skulle hämtas efter tävlingarna, men som tur är kvällarna ljusa. Ute förskräcklig hetta. I barnbadkaren ville Fiolla inte svalka sig. Lyfte henne dit ett par gånger.

Domare: Mika Kangas. Trevlig person. Också trevliga banor. Men....Fiolla hade inte någon fart.
Ingen bom på varkendera av agibanorna. Den skulle nog ha gjort att Fiollas övertid varit ännu mera. 

På första banan som var hoppbana trodde jag att det blev vägran vid hinder nr 2. Men eftersom Fiolla inte överskred hinderlinjen, var det en nolla. Men mycket övertid. Placering: fjärde.



Andra banan. Sista käppen blev ogjord. Märkte att domaren lyfte handen, men hann inte reagera. Hyl alltså.









På sista banan bestämde jag mig för att starta samtidigt med Fiolla. Och att försöka göra hela banan tillsammans med henne. Supertungt att hela tiden berömma henne och kämpa henne. I mål var jag helt slut. Trots att jag gjorde mitt allt blev det över 12 sekunder övertid. Placering här också fjärde.





Efter banan åkte vi efter ett par geogömmor. Samtidigt fick Fiolla sin avslutande promenad. Sen efter Ikwil och Tova till pappas. De hade kunnat bete sig. 

Fiolla masserades sedan på tisdagen. Massören märkte att hon var helt stel. Analsäckarna tömdes också och vi hoppas att det var de som förorsakade hennes dåliga fart och känslighet vid massagen. Annars måste hon ev. undersökas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar