torsdag 27 september 2018

Tova tränar lydnad

På kvällen lydnad med Tova. Läraren var inte på plats, men hon bad oss videofilma våra prestationer och skicka dem dessa så att hon kunde analysera dem till nästa gång.
På plats bara jag och Tova samt Tuovi och Pele. Vi gjorde ett par moment turvis och den andra videofilmade oss samt gav oss direktiv. Synd att inte någon till kom.

Började med följ. Rel. bra, ett par gånger satte Tova inte sig utan blev bredvid mig stående. Backandet tog vi skilt.

Rutan gjorde jag först så att jag bara skickade Tova in i rutan. Hon tjuvade därifrån då Tuovi sade "kommando" åt mig och jag lite svängde på huvudet. Efter träningen, gjorde vi slutet på nytt. Med bra resultat.

Luoksetulo lyckades inte eftersom Tova sprang långt innan hon ens stannade. Suck. Detta måste tränas.

i L:et kip och stol. Kip lyckades men stol inte. Tova blev och stå.

Fjärrdirigering relativt bra. Lite kom T framåt.

I tunnari tog Tova först fel pinne, men då jag skickade henne på nytt, lyckades det här momentet också.

Ohjattu igen som vanligt fartfyllt och bra. Tova blev kanske lite väl långt ifrån märket.


Efter träningen tog jag hela rutan. Lyckades relativt bra.

Sitt vid följ kyckades bra.

I luoksetulos svårigheter med att stanna på kommande. Skall försöka träna också det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar